Pages

12 Nisan 2017

0 Bir Garip Olaylar Silsilesi

Selam Blogosferin minnoşları!

Geçen akşam tuhaf bir konuşmanın içine düşüverince bugün kahkahalar eşliğinde olay aydınlandı. Ne mi diyorum? Baştan anlatayım.

Geçen dönem aldığım derslerden birinde edindiğim arkadaşlarımdan biriyle sohbet ederken yanındaki çocukla da tanışıverdik. Çocuk da aynı dersi alıyormuş ama fark etmemişim. Bu arkadaş siyaset felsefesinde über dolu bir tipmiş neyse konuşurken arkadaştan benim yazılarımı hocanın beğendiğini öğrenince ben de okumak isterim atar mısın vs dedi. Mailini verdi e tabi dedim atarım ben kendi yazılarımı atınca kendisi de kendi yazılarını attı müzisyen olduğunu söyleyip amatör videolarını paylaştı baya leş olmasına rağmen tebrik ettim ama sonuna kadar bile dinlemedim. Neyse muhabbet bu kadar. Aradan 5 ay geçti. Biz bu arkadaş ile bir daha ne karşılaştık ne haberleştik. Geçen gece kendisi tuhaf içerikli şifreli bir şeyler söylemeye yelteniyor. Derken birden " ellerin çok güzel tanıştığımızda çok inceledim ama çok mesafeli bir kadınsın." dedi ben dumur ardından " ayakkabılarını kapımın önüne bırak." dedi ben gene dumur. Bir yandan da ulan bunlar zeki entel tipler bir yere atıfta bulunuyordur hemen asılıyor diye düşünmiyim diyorm(ki birinin benden hoşlandığını hayatta anlayamayan bir salak olduğumu da eklemek lazım) neyse en son artık daha da tuhaf şeyler söyleyince "kardeş ben başkasına aşığım" dedim. Susar diye bekledim ama ardından " aşık olduğun kişiye yazdığın betimlemelerin daha fazlasını senin için yazabilirim." minvalinde bir şeyler zırvaladı. Dedim artık sus kızım deli manyak çıkacak bu.

Ertesi gün okul da ODTÜ'de en sevdiğim arkadaşım olan fındık kurduna bunları anlatınca benim hatun gülmekten kıpkırmızı kesildi. Meğerse bu elemen geçen sene benim hatuna da yazılmış. Üstelik başka zavallı hemcinsime de koşmuş ve kendisi bir ayak fetişistiymiş topuklu ayakkabı ve çıplak ayağa dayanamıyormuş.(kusucam galiba) Ayrıyetten bu da baya baya bölümde ki tipler arasında bilinen bir şeymiş. Yine ben ellerin çok güzel cümlesiyle iyi yırtmışım benim zavallı minnoş arkadaşımın kulakları neler duymuş!

Özgüven mi diyeyim fütursuzluk mu kendini bilmezlik mi?! Altta yatan ciddi bir psikolojik sıkıntı olduğu kanaatine vardık en son! Allahım sen bizi böylelerinden koru amin!

Bundan bir kaç hafta önce ise bir başka durumla karşı karşıya geldim. Teori derslerindne birinde sunum konuları belirlenirken seçmek istediğim düşünür sınıfta birkaç kişi arasında infial yarattı " çok zor niye seçiyorsun sakın seçme hiç okudun mu yapamazsın." türevi cümleler ve ardından yüksek desibelli kahkahalar... Duruma anlam veremedim ama üzerinde de durmadım. Ardından akşam bir mail geldi. Aynı dersi alanlar ODTÜ'nün sisteminde sınıftaki diğer kişilerin mail adreslerini görebiliyormuş(ben de bunu yeni öğrendim) Sınıfta kahkahalarla gülen doktoracı arkadaştan geliyor mail. Önce güldüğü için özür dilemiş sonra beni bütün sosyal mecraalar da aradığını isim benzerliğiyle bulduğu bir kıza mesaj attığını kızın da ona cevap verdiğini biraz konuştuktan sonra o kızın bu kız olmadığını anladığını yazmış. Ertesi hafta derste bana yine bu süper "ilginç" ve "eğlenceli" oyunu pardon durumu anlatmak için peşimden gelip zorla resmen ders aramı felç etti. Ters cevaplar aldı. Bozuldu. Ve sonrası:
 Derse girdikten sonra yaptığım her yorumun arkasından " saçma alakasız ne ilgisi var şimdi!" dedi. Ben duymazdan geldikçe asabi bir ifadeyle bana bakmaya devam etti. Tüm ders boyunca çok ciddi bir mobinge uğradım öyle ki bir kaç arkadaşımda durumu fark etti.

Ben bir kadın olarak bu durum da kalmak zorunda değilim! İşin daha da üzücü kısmı bu olayın toplumun büyük bir kısmından görece daha yüksek eğitimli feminizm vs okumuş insanların olduğu bir ortamda gerçekleşiyor olması! Gerçekten o gün çok sinirlendim daha da kötüsü bununla baş etmek için yapabileceğim en akıllıca çözüm üç maymunu oynamak zorunda olduğumu hissetmek. Ama hayır değilim,değiliz! Gösterdiğim yerinde tavır için kendimi tebrik etsem de uğradığım mobingi savuşturmak için görmezden gelmeye çalışmış olmak kendi kendime sinir olmamı da sağladı... Bu gibi yüksek eğitimli ya da hayatı boyunca başarılı olup istediği her şeyi elde etmiş koyduğu her hedefe ulaşmış adamlar kadınları da ulaşılması gereken bir hedef olarak görüp bunun hırsıyla yaklaşıyorlar ve hayır cevabına asla tahammül edemiyorlar.
Israrla inatla sabırla farklı yöntemlerle denerlerse hedefe ulaşırım sanıyorlar. Ama her şeyin de kimyası öyle matematik hesaplamalarıyla tutturulmuyor. Duygu, ilgi alaka yoksa yok! Zorlamanın alemi yok bir kadın hayır diyorsa "nazdandır" zihniyeti ne zaman aşılacak?

Sonra bana vay efendim çok muhafazakarsın vay efendim sen de hiç bir yere gelmezsin vay efendim herkesle mesafeli bir tip oldun! eleştirisi yapılıyor, şunları görüp de nasıl böyle davranmayalım Allahasen! Yahu biz gidip elin adamına "uuuw beybi ellerin çok seksi yalıyabilir miyim?" diyor muyuz! Ay kusucam galibaaaaa. Hep diyorum ben 70'lerde yaşamalıydım 70'ler deeeee! Bu kadar rahatlık large haller bana fazla!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥♥♥her düşünce değerli bizim için ♥♥♥